نقشه‌های جدید نتانیاهو؛ بازسازی غزه بعد از غیرنظامی شدن کامل

  • ۲۸
نقشه‌های جدید نتانیاهو؛ بازسازی غزه بعد از غیرنظامی شدن کامل

Tranنخست وزیر اسرائیل سندی را برای دوران بعد از جنگ در غزه منتشر و بازسازی این منطقه را منوط به غیرنظامی شدن کامل نوار غزه کرده است.
گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد، نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو روز پنج شنبه از طرح خود برای دوران بعد از جنگ در غزه رونمایی کرد و نقش تشکیلات خودگردان فلسطینی در اداره غزه را رد نکرد.براساس این گزارش، نتانیاهو همچنین تاکید کرده که تنها بعد از غیرنظامی شدن غزه اجازه بازسازی غزه را خواهد داد. آکسیوس می‌گوید که این برای اولین بار است که نتانیاهو به طور کتبی از نیات خود بعد از جنگ غزه گفته است هرچند که همین سند نیز جزئیات مشخصی ندارد.دفتر نتانیاهو گفته که این سند در اختیار وزرای کابینه نیز قرار گرفته است و چندین اصل را به عنوان مبنایی برای بحث در مورد این موضوع ارائه می کند. یک مقام ارشد کابینه نتانیاهو می‌گوید که احتمال تغییرات پس از مشورت در کابینه وجود دارد. طبق این سند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی آزادی عمل برای انجام عملیات نظامی در سراسر غزه را حفظ خواهند کرد.
در این سند آمده است که نوار غزه به جز سلاحهایی که برای حفظ نظم عمومی ضروری خواهند بود به صورت کامل غیرنظامی خواهد شد و اسرائیل بر آن نظارت خواهد کرد.
در ادامه این گزارش آمده است، نتانیاهو همچنین می‌خواهد طرحی را برای آنچه رادیکال زدایی از همه نهادهای مذهبی، آموزشی و رفاهی در نوار غزه می‌خواند، اجرا کند. طبق این سند، این طرح تا حد امکان با مشارکت و کمک کشورهای عربی، که تجربه ترویج افراطی زدایی در قلمرو خود را دارند، اجرا خواهد شد.#غزه #اسرائیل #نتانیاهو

محبوب ترین مطالب

پربحث ترین مطالب

نظرات خوانندگان