نگاهی کوتاه بر مباحث علمی کمیسیون تخصصی روانشناسی و علوم تربیتی

  • ۷۹
نگاهی کوتاه بر مباحث علمی کمیسیون تخصصی روانشناسی و علوم تربیتی

حوزه/حجت الاسلام بشیری در این کمیسیون مقاله ای با عنوان مبانی روش شناختی روان شناسی اسلامی با تاکید بر اندیشه های علامه مصباح یزدی (ره) ارایه و مبانی حاکم بر روش شناسی روان شناسی اسلامی را توضیح دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کمیسیون تخصصی روانشناسی و علوم تربیتی همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی (ره) عصر پنجشنبه با حضور استادان و روحانیان و طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام بشیری در این کمیسیون مقاله ای با عنوان مبانی روش شناختی روان شناسی اسلامی با تاکید بر اندیشه های علامه مصباح یزدی (ره) ارایه و مبانی حاکم بر روش شناسی روان شناسی اسلامی را توضیح داد.

در این مقاله تابعیت روش از سنخ و ماهیت موضوع، تنوع یا تکثرگرایی در روش، قابل اعتماد بودن روش تجربی در جای خودش، حاکمیت و قضاوت گری قوه عقل در تمام روش ها، پذیرش روش نقلی برای شناخت واقعیت فرا حسی و فرا عقلی و ارزش مداری در فرآیند انجام تحقیق شش مبانی حاکم بر روش شناسی روان شناسی اسلامی معرفی شده است.

حجت الاسلام علی نقی فقیهی در حدود هفت محور مقاله خود با عنوان کاربرد فطرت به مثابه مبنای تعلیم و تربیت انسان از منظر علامه مصباح یزدی (ره) با تاکید بر آیات و روایات را تببین کردند و افزود: فطرت به مثابه مبنای تعلیم و تربیت مورد توجه علامه مصباح یزدی قرار داشت.

سرکار خانم دکتر ناریمان قمیحه و سرکار خانم دکتر ناسی الموسوی مقالات خود را به زبان عربی تبیین کردند.

حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی نسب کرمانی مقاله ای با عنوان نقش اراده در تربیت اخلاقی با تاکید بر دیدگاه علامه مصباح یزدی ارایه کرد که درصدد پاسخگویی به هفت سوال در زمینه اراده بود.

در پایان مقاله ای با عنوان مبانی روش شناختی روان شناسی اسلامی با تاکید بر اندیشه های علامه مصباح یزدی (ره) از سوی حجت الاسلام ناروئی ارایه گردید.

محبوب ترین مطالب

پربحث ترین مطالب

نظرات خوانندگان