۴ خصوصیت متفاوت امام حسین(ع) نسبت به دیگر ائمه(ع)

  • ۱۵۷
۴ خصوصیت متفاوت امام حسین(ع) نسبت به دیگر ائمه(ع)

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسنی گفت: خداوند متعال ۴ خصوصیت را برای امام حسین(ع) قرار داده که کسی غیر از ایشان آنها را ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در جمع کارکنان و خانواده‌های ایستگاه رادار پدافند هوایی دهبید شیراز، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) گفت: خداوند متعال ۴ خصوصیت را برای امام حسین(ع) قرار داده که کسی غیر از ایشان آنها را ندارد؛ اول اینکه خداوند امامت را در نسل اباعبدالله(ع) قرار داد. دوم شفابخشی در تربت آن حضرت قرار داده شد. سوم مستجاب بودن دعا زیر گنبد و کنار قبر شریف سیدالشهدا(ع) و چهارم اینکه مدتی که زائر به قصد زیارت امام حسین(ع) در رفت و برگشت و زیارت صرف می‌کند را خداوند از عمر آن شخص حساب نمی‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دو جا اشاره کردند که ۵۰ درصد و بیشتر ثوابی که آقایان در نقاط مرزی و ایستگاه‌ها و هر یگانی که خدمت می‌کنند برای خانواده‎‌هایشان است؛ قدرشان را بدانید که اگر همکاری و همراهی آنها نباشد شما موفق نمی‌شوید. معنایش این است که به همان اندازه که آقایان در حال جهاد هستند، همسران و خانواده‌هایشان هم به خاطر فضایی که برای بهتر خدمت کردن او فراهم می‌کنند، در حال جهاد هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خطاب به همسران کارکنان تاکید کرد: هر لحظه‌ای که شما نفس می‌کشید، جهاد در راه خداست. در جاهایی که نفرات و امکانات کمتری وجود دارد، یکی از چیزهایی که انسان را سرپا نگه‌ می‌دارد پُرکردن اوقات فراغت است. البته در این زمینه هم خانواده باید زمانش را مدیریت کند و هم مسئولین وظیفه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی خاطرنشان کرد: اهمیت پُرکردن درست اوقات فراغت فرزندان و خانواده‌ها بسیار زیاد است چون ارزش نیروی انسانی از هر تجهیزاتی بیشتر است؛ پس تلاش کنید برنامه‌های فرهنگی فاخر، هوشمند و هدف‌دار خصوصا برای نوجوان‌ها تهیه کنید چراکه نوجوان‌ها بالاترین سرمایه خانواده‌ها و نظام هستند.

انتهای پیام/

محبوب ترین مطالب

پربحث ترین مطالب

نظرات خوانندگان