سفارت ایران حملات داعش به عزاداران حسینی در شهر کابل را محکوم کرد

  • ۱۳۸
سفارت ایران حملات داعش به عزاداران حسینی در شهر کابل را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، حملات تروریستی اخیر داعش در شهر کابل علیه شیعیان عزادار حسینی را محکوم کرد.

به گزارش اتاق خبری سفیر هدایت از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با صدور پیامی، حملات تروریستی اخیر داعش در شهر کابل که منجر به جراحت و شهادت مظلومانه شماری از عزاداران حسینی گردید، را به شدت محکوم کرد.
در این پیام آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید وقایع تروریستی اخیر که منجر به جراحت و شهادت مظلومانه شماری از عزاداران حسینی گردید، مسئولیت حکومت سرپرستی افغانستان به منظور اتخاذ تدابیر امنیتی برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده را یادآوری می‌نماید.

پیشتر نیز «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف و تاثر عمیق از شهادت و مجروح شدن جمع زیادی از شهروندان بی گناه افغانستانی در انفجارهای تروریستی روز جمعه هفتم محرم الحرام در شهر کابل، این حملات تروریستی را قویا محکوم کرده بود.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این جنایت و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان از مقامات حکومت سرپرستی افغانستان خواسته بود با توجه به حضور عزاداران حسینی در مساجد و مراسم عزاداری، تمهیدات بیشتری را برای تامین امنیت فراهم سازند.

در نتیجه حمله تروریستی روز گذشته در پل سوخته کابل، هشت تن به‌ شهادت رسیدند.

روز جمعه نیز انفجاری در منطقه شیعه نشین کابل و در جمع سوگواران امام حسین (ع) رخ داد که براثر آن 8 نفر شهید و 18 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارهای کابل را برعهده گرفت.

...........................
پایان پیام/ 268

محبوب ترین مطالب

پربحث ترین مطالب

نظرات خوانندگان